lördag 21 augusti 2010

Att prioritera saker..

Det är så mycket som händer nu för tiden och jag känner mig konstant stressad pga det. Vad ska man välja att göra, vad ska man strunta i, vad ska man vänta med och vad ska man ta tag i? Såna frågor har jag i mitt huvud 24/7.
Idag skulle jag spendera dagen med Martin och Elizabet men insåg sen att det blir bättre om vi får vila ifrån varandra och Martin ska få umgås med sina vänner själv, så kan jag spendera tiden med min dotter i lugn och ro hemma hos min mamma.
Vi har blivit bjudna på kräftskivan hemma hos Martins vänner, men han tackade nej för han visste att det skulle bli jobbigt o vara där med Elizabet medans alla andra skulle dricka och det skulle inte vara nån barnvänlig miljö där. Vi ville inte heller lämna henne hos barnvakten. Det är superomtänksamt av Martin att alltid prioritera oss i första hand, men han måste få sin egen tid då och då för annars kommer förhållandet inte funka i slutändan.
Sen har man också insett att man inte kan gå på alla fester och ibland måste man säga nej. Fick inbjudan till öppningspremiären av Lobby idag, men det blir inte heller av för det är inte värt det. Jag skulle bara få dåligt samvete sen om jag gick dit, för jag vet att jag har andra saker att göra som är mycket viktigare.
Imorgon ska jag se till att plugga inför provet som jag har på tisdag. Jag ska inte vänta tills på måndag kväll som jag brukade göra förut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar