tisdag 31 augusti 2010

Kroppsideal

Jag funderar ofta på hur människor ser på saker och ting, till exempel kroppsideal. Det är nämligen ok att vara lite överviktig, men så fort någon är small så ska alla påpeka det och tro att man är sjuk eller nåt.
När jag var liten så var jag jättesmall fast jag åt för tre personer. Då har jag blivit lättmobbad och blivit kallad för spinkig, mopp och liknande. Jag mådde jättedåligt på grund av det och har därför tvingat i mig massa mat tills jag orkade inte äta mer. Varje gång jag inte var hungrig så blev jag skräckslagen att jag skulle gå ner i vikt om jag inte åt.
Jag är fortfarande jättesmall men nu har jag accepterat det! Det är åtminståne bättre att vara lite för small än att vara lite för tjock.

2 kommentarer:

  1. Hej Susan! Visste inte att du hade den här bloggen, skulle inte du flytta till Finest? Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Sussi :)
    Nej jag har bloggat på scenbloggen efter nattstad. Men här kommer jag stanna länge till :)
    Kram

    SvaraRadera